Творчі батьківські збори "БАТЬКИ І ДІТИ... ДІТИ І БАТЬКИ... НАМ НІЧОГО ДІЛИТЬ НА СПІЛЬНІМ ПОЛІ"
Мета: Залучити батьків до активної участі в житті студентської групи. Сприяти згуртування молодіжного колективу, утвердженню принципів людської моралі, правди, доброти, справедливості, милосердя, працелюбності. Виховати з кожного студента особистість та свідомого громадянина України.
Контингент групи 28 чоловік (16 хлопців, 12 дівчат). Вік 15-16 років.
Місце проведення – читальний зал на 80 чоловік. У залі 7 столів, за кожним по 8 чоловік. На кожному столі знаходяться: “Рейтинг” студентів, групи по результатах І семестру, печиво, тістечка, цукерки, фрукти, чай, кава.
П Л А Н
І.Вступна частина.
1) організація групи студентів та батьків та розташування їх у залі;
2) вступне слово класного керівника (8-10 хв.)
- привітання присутніх
- тема та мета зустрічі
- загальний короткий огляд успішності та поведінки групи в цілому.
ІІ. Основна частина – гра – змагання між командами (кожний з 7 столів, за якими сидять студенти зі своїми батьками – це команда) – 1 год.20хв.
1) дитинство – далеке і близьке. Спогади батьків про перші кроки своїх дітей та найбільш яскраві згадки дітей з свого життя (по 1 представнику з команди).
2) Конкурс на краще виконання батьками дитячої пісні з мультфільмів.
3) Сценки з реального життя групи. Розв’язання проблемних ситуацій, що виникають у повсякденному житті.
4) Конкурс “Показуха”. Студенти мовою жестів показують батькам зміст пісні, яку ті повинні заспівати.
ІІІ. Заключна частина – 8-10хв.
1) Підведення підсумків гри – змагання.
2) вручення батькам листів – інформацій з результатами успішності їх дітей за І-ий семестр
Батьки і діти! Діти і батьки!
Нерозділиме і довічне коло.
Ми засіваємо житейське поле
І не на день майбутній – на віки.
Одвічна проблема – це стосунки батьків і дітей. 3,5 тисячі років тому на кам’яних таблицях, які отримав пророк Мойсей від бога на горі Синай, були висічені слова “Шануй батька твого і матір твою, щоб добре тобі було та довголітнім ти був на Землі”. Але не завжди ми дотримуємося цієї заповіді: не завжди знаходимо взаєморозуміння. Мета нашої зустрічі – зблизити між собою найрідніших людей – батьків та дітей, допомогти їм зрозуміти один одного. Батькам уявити себе спочатку на місці студентів і знайти мотивацію їх вчинкам ,потім на місці викладача і запропонувати свій вихід із ситуації, що виникають в повсякденному житті групи.
Отже, дорогі батьки! Педагогічний колектив вітає Вас у стінах нашого навчального закладу і запрошує Вас до активної співпраці в справі виховання ваших дітей національно свідомими громадянами України на принципах людської моралі, правди, доброти. Справедливості, милосердя та працелюбності.
Бути дитиною важко. Це постійна складна робота: пізнавати людей, вчитися розрізняти добро і зло, відкривати світ, робити при цьому помилки. Значні наші біди від того, що ми дорослі, не завжди це розуміємо. Залишаючи дітей один на один із широким світом.
Тому свою роботу куратора групи будую на принципах співпраці. А не диктату, а саме :
- створюю в групі мікроклімат, щоб кожен студент окремо і всі разом одержали можливість проявити себе з найкращого боку;
- вірю у творчі здібності кожного студента;
- куратор групи – член колективу, який разом із дітьми будує його життя, а не стоїть над колективом.
Сучасна молодь прагне до самостійності в роботі, її цікавить все нове, нетрадиційне, тому ми всі разом вибираємо основні форми і методи роботи на семестр.
Перед Вами на кожному столі лежить “Рейтинг” студентів групи, за яким кожний з 27 студентів зайняв своє місце. Відповідно до середнього балу успішності та поведінки.
У групі за минулий семестр є відмінники, 12 хорошистів, жодного відстаючого, середній бал успішності 9,12. Серед 6 груп спеціальності “Фінанси і кредит” наша група 14-ФК (перший курс на базі 9 класів) займає 1-місце.
Тривожить початок другого семестру. Через масові захворювання на грип пропущено багато занять студентами. Доведеться самостійно надолужувати прогаяне.
Загальне враження про групу – хороше. Студенти працездатні, дуже активні, беруть участь у всіх загальнотехнікумівських заходах, їх усе цікавить і вони не байдужі до того, що відбувається навколо нас. Про це свідчить і наша поїздка в Львівську область на Різдвяні свята, і зустріч із воїнами-афганцями. І святкування Дня Святого Валентина.
Але у нашому студентському повсякденному житті є і багато проблем. Порадитися з Вами - батьками, над їх вирішенням ми хочемо сьогодні. Це буде трішки пізніше, а зараз давайте ближче познайомимось один з одним і згадаємо дитинство наших дітей.
Про те, що батьки не байдужі до справ студентів, свідчить явка їх на збори: майже 90%.
Конкурс І
Кожний стіл вибирає одного представника від батьків і одного представника від студентів, які розказують про епізод із дитинства, який найбільш запам’ятався.
Найцікавішу розповідь супроводжують найгучніші оплески й переможці одержують призи. (Призами служать кулькові ручки, великі цукерки, шоколадки, блокноти. Вручають призи дві студентки групи - асистенти ведучої конкурсів).
Конкурс ІІ
Жодний юнак чи дівчина не зможуть уявити своє дитинство без цікавих мультфільмів. Цікаво, а чи пам’ятають батьки улюблені дитячі мультфільми та пісні з них.
Представнику кожного столу пропонується витягти жереб, на якому є напис назви мультфільму. Мета конкурсу – який стіл перший згадає й заспіває 1 куплет пісні з цього мультфільму.
Швидко згадати слова та мелодію дитячої пісні – завдання для батьків не з легких.
На збори запрошений музичний керівник, який грає на баяні й акомпанує виконавцям.
Переможці конкурсу нагороджуються призами.
Конкурс ІІІ
Сьогоднішня сучасна сім’я багато чим відрізняється від сімей минулого, вона переживає період серйозних змін. Найбільша складність – це протиріччя між прагненням підлітка до самостійності і бажанням батьків бачити його слухняним, залежним від них, як у дитинстві. Батьки часто зайняті на роботі, а потім домашніми справами, і дуже часто їм не вистачає часу вникати у складнощі і тонкощі переживань їхніх уже дорослих дітей. За турботами батьки часто не помічають, що донька чи син виросли і вже зовсім дорослі, що їм більше потрібна порада, підтримка, а не сліпа турбота і механічне виконання батьківського обов’язку: нагодувати, одягнути. Ми спробуємо силами наших студентів-самодіяльних артистів відтворити повсякденну картинку стосунків батьків і дітей вдома.
1) сценка 1 – пізній прихід із дискотеки.
Батькам, представникам кожного столу пропонується уявити себе на місці студента, знайти виправдання своєму пізньому поверненню, а потім дати логічне завершення утвореній ситуації, уже будучи батьками.
2) сценка 2 – розмова молоді на своєму мовному “сленгу”.
Батькам пропонується перекласти на нормальну літературну мову текст, надрукований і розданий на кожний стіл.
“….Ти не врубаєшся, в натурі, ця астрономія – предмет не хилий, повний отпад, я торчу від нього. Ця стара клюшка вже гонить біса і, взагалі грузить, що я догнать не можу. А прикид її плішивий – часів Наполеона! Ця стара мітла своїм гонивом уже задовбала.
Уже час в суботу відтягнуться й улаштувати синьку. Правда вдома черепа як відкриють свої орала, то забичкують мене по повній програмі”.
Який стіл перекладе першим і правильніше стає переможцем.
Студенти не мають права допомагати батькам у цьому конкурсі.
3) сценка 3 – запізнення на урок
Батьки уявляють себе на місці викладача і пропонують свої варіанти вирішення ситуації (студент, що запізнився поза чергою стає черговим і прибирає після занять аудиторію, пише реферат із теми, на яку запізнився, не допускається на урок, що вже йде і т.д.)
Прослухавши всі варіанти, викладач, батьки та студенти знаходять спільне вирішення ситуації.
4) сценка 4 – зустріч батька з куратором і розмова між ними. Батько впевнений, що син на заняттях, а куратор цікавиться причиною, чого хлопця немає в технікумі.
Батькам пропонується поставити себе на місце цього батька, а потім запропонувати свої варіанти поведінки на місці куратора групи.
5) сценка 5 – відпрошування з уроку.
Бувають випадки, коли студенти вигадують найрізноманітніші причини, щоб вийти на певний час з уроку (у туалет, в поліклініку, випити води, знудило і т.д.
Батьки уявляють себе на місці викладача і пропонують продовження сценки: вірити чи не вірити студенту, відпускати чи не відпускати з уроку.
6) сценка 6 – паління сигарет.
Наказом директора технікуму на території навчальних корпусів, гуртожитку, спортзалу, їдальні паління сигарет забороняється. Та все ж дехто порушує цей наказ….
Батьки реагують на це порушення своїх дітей спочатку як батьки, а потім пропонують свій варіант, уявляючи себе на місці викладача.
На цьому сценки з життя групи завершуються. Куратор разом з батьками підсумовує висновки по кожній проблемі, шукаючи способи виходу і розв’язання конкретних ситуацій.
Висновок: для того, щоб стосунки студентів з батьками задовольнили обидві сторони, потрібно, щоб вони будувалися на взаєморозуміння, взаємотерпимості, взаємоповазі, взаємотурботі. Взаємно – означає з обох сторін: з батьківської з молодіжної обов’язково. А куратор повинен бути не лише арбітром, а сприяти цьому процесу.
Конкурс ІV “Показуха”
Суть цього конкурсу полягає в знанні батьками тексту найбільш популярних українських народних пісень. Студенти мовою жестів намагаються повідомити батькам конкретного столу (текст пісні представники кожного столу витягують шляхом жеребкування), про яку пісню йде мова.
Який стіл швидше вгадає і заспіває 1 куплет пісні - стає переможцем. Усього пропонується 7 пісень. Студенти не мають права допомагати розгадувати назву пісні. Після того, як батьки вгадали - співають всі разом під акомпанемент музиканта.
На цьому гра – змагання завершується.
Головне, що з’ясували студенти на зборах, то це те, що :
- батьки завжди хочуть зробити для своїх дітей “як краще”. Діти, намагаються з вдячністю прийняти те, з чим ви погоджуєтесь і тактовно пояснити причини свого небажання піти їм назустріч.
- батьки і ви любите один одного. Не соромтеся говорити про це, навчиться виражати свою любов словами і вчинками.
- батьки – це звичайні люди, їм буває весело, гірко, вони втомлюються. Тому не вимагайте від них неможливого, а лише те, що вони можуть.
До речі, на цих зборах не було традиційної характеристики успішності та поведінки кожного студента. Замість цього, кожний з батьків одержав письмову інформацію з результатами навчання та поведінки своєї дитини. Більш глибоку і детальну інформацію про конкретного студента можна було отримати в куратора в індивідуальному порядку.
Явка батьків на збори склала 90%. Майже до половини студентів на збори прийшли разом: мамо і тато.
І хоч збори вже закінчились, додому ніхто не поспішав. Спільну мову між студентами, їх батьками та куратором групи знайдено.